Ny vikt och längd för Nalah

På tisdagen var vi på helsestationen till Nalah, hon hade tid för en 6veckors kontroll, dock blev det 7v + 2dagar pga. påsken. Hon har gått upp i vikt  och blivit längre precis som man ska. 26/4-11 Ny vikt 4755g längd 56,5cm. Läkarn checka huvud storleken den var helt efter kurvan, barn läkarn sa att vikt, längd och huvud kunde inte bli mer perfekt efter kurvan. :) Det känns skönt att allt går riktg väg... Men, troligen har eller kommer N att få atropisk exem, det var mindre bra, men det e bara att ta hand om hennes hud så gott det bara går.
Igår var vi och gjorde pass till lilla prinsessan, nu bara väntar vi på hennes pass så vi kan ta våran semester i Turkiet. Snart åker vi, för er som inte fått med er när så blir det den 15:de Maj. :)
Nu sitter jag och N o myser vi saknar pappa Stian redan, han har åkt för att jobba, han kommer hem på lörda igen.

Kläder Kläder

Som sakt så har Nalah fått masssor av kläder av familj o vänner se här nere vad N fick:

Min vän Emma

Min vän Bonnie

Min vän Vicente

Mina Kusiner Mikaela & Louise

Min Moster Gunitha

Min faster Catita

Jag hoppas jag har kommit ihåg rätt, det har kommit in så mycket kläder på så kort tid fortsättning följer senare...

Emma  Bonnie

Mikaela&Louise

Min faster Catita me Nalah

Kärlek Angelina&Nalah

Nalahs garderob

Lite kläder som jag har köpt till min lilla prinsessa:

Kärlek AngelinA

Om veckan i Norrköping!

Jag och Nalah har varit i Norrköping i 10dagar, det har varit mycket fram och tillbax många och träffa o hälsa på.. Ns garderob har blivit mer eller mindre full efter den här turen i Sverige. Tack alla er som har hälsat på Nalah. För mig känns det som en ganska hektiskt vecka så nästa gång jag hemma på besök så tar vi dagarna som dom kommer. Nu e vi tillbax hemma i Oslo och det känns väldigt skönt, N var så himmla snäll på tåg resan hem, hon sov nästan hela vägen.. förhoppningsvis så får jag mer tid till o uppdatera bloggen också.

Middag Middag Middag

Idag har jag och N vart en liten sväng i Hageby centrum ett köp centrum som ligger i Hageby/Norrköping, så var vi bjudna på middag hos min mormor Rossy, Gud vad jag älskar hem lagad mat, det finns inget bättre!!
En lång promenad har vi också hunnit med!

Vi har haft en underbar skön vår dag tillsammans.

Paket till Stian

Nalah säger: Pappa, mamma och jag har handlat lite kläder till dig, hoppas du uppskattat. Puss Puss, Vi älskar dig!

Morfarnas dag!

Igår var vi förbi sjukhuset och hälsa på min morfar som nu också är en stolt gammelmorfar. Han var så glad när han fick se Nalah. Krya på dig morfar Janne, vi tänker på dig! <3
På kvällen var vi och hälsa på Nalahs morfar min pappa Mario, Hon fick massor av presenter, Tack så mycket morfar.

Kärlek Angelina & Nalah

Se pappa, vad jag kan nu! :)

Jag har börjat o gymma inför Beach 2012!! hehehe.... Jag tycker min mamma också skal sätta igång. ;)

Kärlek Nalah

En dag med solsken.

Idag har jag vart på ett bank ärende, medans N var hemma med sin mormor. Efter var jag hemma och hämta N för en fin liten vår promenad, vi mötte upp Diana för en promenad hem till oss. Senare kom min farmor Gloria och hennes man Göran på Nalah besök, med presenter. En klänning och ett par tennis skor. Takk takk!!
Nu ligger N i sängen med Felicia för nattens sömnd.

Gloria

Göran

Diana

Felicia

Stockholm!

Idag har det blivit en hel dag i Stockholm med mormor Camilla, med blodsmak i munnen kom vi fram till tågstation i sista sekund, inte lätt att vara i god tid med en liten. När man har tänkt och gå ska det plötsligt bytas blöja eller matas. Men vi han med tåget och det är huvudsaken. Framme i Stockholm tog N:s gudmor Nicole emot oss. Vi har suttit på cafén och gått på stan. Det har blivit en del shopping, lite till mig och lite till Nalah.(bilder av det kommer i eget inlägg imorgon). N har fått paket från gudmor, en söt mjukis byxa med body till. Det har varit en lång och mycket trevligt dag tillsammans.

En lång dag med massor av presenter…

Igår så hade jag och N en lång dag med massor som skede, Jag hade tid hos frissan salongen ligger på hospitalsg. I Norrköping StudioShine det är väldigt duktiga och erfarna frisörer Dijana och Annette. Lite reklam är ju alltid trevligt för dem. Det är gamla kollegor till mig, så vi är fortfarande goda vänner. Vi har många restaurang besök och firande tillsammans. Jag har fyllt år i mars och det skulle så klart firas när ja väl kom till min frisör tid, Säger Annette ta på dig jackan vi ska gå, orlig och stressad som jag blir så flyr ja iväg med henne medans N blir kvar på salongen med min mamma Camilla och min frisör Dijana. Annette tog med mig på en överraskning, jag fick Hot Stones Massage, för er som inte vet vad det är så är det en avslappnad massage med varma stenar.
Att rekommendera.
Vilken fin födelsedags present jag fick. Det var helt fantastiskt jag försökte koppla av så mycket det bara gick men det är inte alltid så lätt när man har en liten och tänka på, men det gjorde gott för hälsan! Efter så tillbaka på salongen där mat vänta och sist men inte minst fick jag min bokade frisör tid.
Den här gången gjorde jag en brun-röd botten färg och lite markerade guldiga folie sliger, fint nu till semestern och våren. Som bestämt så skulle vi ta våran fika hemma hos Dijana där vi blev kvar i några timmar och fick massor av fina presenter till Nalah. Hon fick blöjor och våtservetter. Påslakan set (sengetoy) till spjälsäng. Jeans byxa med en fin top till, och en byxdress. Vi har en gemensam vän Natalie som bor nu mera i Stockholm hon var inom salongen i föra veckan och lämna av ett paket till N, från henne en söt blå shortsklänning och sommar hatt. Tack alla fina vänner för fina gåvor.
På kvällen hade vi besök av min moster Helene med sin man Hans. Min kusin Sanna med sambo Fredrik. Kicki med dottern Sara. Nalah blev som en vandrande stafettpinne. Men vi hade det mysigt och trevligt tillsammans det blev en lång dag….

Hans

Fredrik

Fredag den 15 April!

Dålig uppdatering här inne, men man kan inte hinna med allt.
Som ni troligen redan vet så befinner sig jag och Nalah i Norrköping, det blev en lång tåg resa med en ganska vaken N så resan tillbringade hon mer eller mindre i min varma famn. Vi hade det väldigt mysigt tillsammans, man kan kalla det mor och dotter dag!!
Pappa Stian lämna oss på morgonen för 10dagars jobbing, annars hade han varit med till Sverige! Vi saknar honom massor. <3

12 April

Idag har jag och N vart på salongen och mött säljaren för Wella, det kommer bli ett av märkerna ja kommer till att jobba med, vad det mer blir får vi se... Kanske kommer jag till och ha Matrix också eftersom hon jag har tagit över för har jobbar med Matrix med det så är färgerna redan klara!! Vi får se vad det blir.
Imorgon blir det ett nytt möte med en levrantör, en representant för Cutrin ska jag träffa. Efter blir det banken som väntar..
Det är mycket och fixa med jobbet nu när man har blit egen företagre, Ja vill ha allt klart med jobben innan vi reser till Turkiet för där ska njuta tiden o bara tänka på mig själv/familjen o koppla av. :)

Nattinatta

8 April

Vi var och firade S pappa Trond, han och Nina har en son på 16månader Birk Magnus heter han. Det e bra jobbat från deras sida, för då har N en ganska jämnårig farbror.. hihihi.. Onkel Birk som man säger på norsk. :)
N fick presenter av dom, det var första gången de mötte henne. Jätte fina kläder, en body och kula bxor, Det låg också en femhundra sedel i mellan kortet, vad vi gör med den får vi se kanske lägger vi den på något som N behöver annars på hennes konto! :)

Stians pappa Trond = Nalahs Farfar

Nina Fru till Trond

BirkMagnus

Sist men inte minst lilla My

Kärlek Angelina & Nalah

Paket till gravida/nyblivna föräldrar!

Till alla som har planerat in barn i sin framtid, glöm inte bort och beställ alla gratis baby paker, det sista paket jag beställt fick vi hämtat igår.. Länkar de sidor som jag har hittat, dock så e det bara norska sidor, men Sverige har samma möjligheter bara att googla. :)
I paketen e det alltid lite smått o gott som, blöjor, våtsevetter, bindor/trosskydd, lite pröver av diverse ting. Alltid lika spännande, bra och ha ting som kommer till använding för eller senare.. Hoppas ni finner bra sidor i Sverige också! <3

Länkar de som jag har hittat!

9 April

Igår lämna vi Grimstad, med en lång buss resa hem, N´s första långfärd med buss. Hon var lika snäll hem till Oslo som hon var till Grimstad hon sov under hela resan.. :) N gillar och resa precis som sin mor. Det ska bli spännande och se hur det går på tåg och flygg som kommer snart framöver...
Vi tackar farmor och Axel (sambo) för fina dagar med er! <3

Farmor Ingvild

Axel

Kärlek Angelina & Nalah & Stian

Reseförsäkring

Vi ska juh ut o resa o då måste man ha försäkring, har täknat en helårs reseförsäkring till hela familjen. En mycket bra garanti o ha när man e på resandefot..  Eftersom att både jag och Stian har vår närmaste familjer långt bort så blir det en o annan resa till dom också, inte bara långa varma sol reser.. Så fort du lämnat hemmet är du på en resa, har ni tänkt på det?

Paket till mig från Nalah & Stian

Idag tog Stian med N ut på en fin lång vår promenad, de blev borta i många timmar, Jag saknade dom ganska snabbt, men väntar man på nått gott så väntar man aldrig för länge... Dom kom hem med två fina paket till mig, en berlock till mitt Sabo armband med en baby som är inlindad i en filt, så som storken levererar baby´s  "och ett sött litet hjärta som det stor "Världens bästa Mamma" hängande i ett halsband.
 Älskar er! <3
 vist är dom snälla med mig?

Kärlek Angelina

7 April

Idag har N besökt hennes gammelfarmor igen, idag fick dom lite mer tid tillsammans. :)

N har haft besök av Amalie

Vi var och besökte Stians vän Hallvard och Camilla de väntar en liten i mitten på Maj, N längtar till hon får sig en jämnårig kompis och leka med . :)
Dom hade ett paket till N.
Se vad jag fick.

Nattinatta

Semester/Ferie i Turkiet

Nu reser vi till Turkiet den 15-22 Maj med All inclusive.
Jag har bokat ett mycket populärt hotell för stora som små, Jag tycker det är viktigt och ha ett hotell med goda ord när man reser som familj, bra med god standard. De har också spa på hotellet som kommer passa mig helt uppligt jag som älskar och ha lyxus i vardagen. :)

Hotellet vi kommer att bo på heter:
Blue Star Club – Club Dem & Spa Resort SSSS
Klicka er gärna in på länken och ge oss en kommentar. :)

Bilderna är tagna från när vi var på cypern sommaren 09, svårt och lägga ut bilder från en resa man inte har vart på ännu ;)

Vi ses nere i Turkiet Kärlek Angelina & Nalah & Stian

Nalahs ålder

Så mycket väger jag nu....

N = 1 månad idag

Inatt har N vart så fantantiskt, vaknat för att äta och byta blöja o somnat om, helt efter rutiner .. :) Vi har fått ganska gott me sömn. Tack söta prinsessan vår.

Vi har varit på banken och öppnat spar konto till N så nu till alla er som hälsar på mig(Nalah) glöm inte och stoppa något i sparbössan innan ni säger adjö. :) Det kostar och ge mig pussar. :)

N har möt gammelfarmor Borgny för första gång. Det blev en snabb visit, träffar henne igen till fredag för ett lite längre besök.

Efter gammelfarmors besök så var vi o hälsa på barnen till Stians syster Hilde, Amalie & Alexander.

Nu så slappar vi av hemma hos Ns farmor Ingvild. (Stians mamma)

Min första bilresa

Innan vi drog så var jag förbi babyshopen och köpte en bil barn stol, nu e vi framme N var så dukig att hon sov på hela resan det e trots altt ca.27 mil. runt 4timmar köring.. :)

NattiNatta

3 timmar sömn fick jag!

Inatt har det varit helt j*vlig att var mor och far, N hade så ont i magen att det tog många timmar innan hon fants sit ro. Jag har fått ca 3 timmar sömn totalt i två omgångar, det inte lyx med sömn här inte, men va ska man säga stackars liten som har det ont känner jag e värre en en mor som inte får sömn!
Nu sitter jag här o pumpar medams ja skrever.
Snart kommer Stians bror Frode och ska hämta oss för N ska på sin första långa bil resa ner till Grimstad o hälsa på hennes farmor, farfar m.fl.

vad gjorde vi igår?!

Igår var vi iväg till helsestationen med N för vägning nu när hon blit 4veckor. Det visa fina resultater 4154g, då e vi på rätt väg.. :)

Så blev det ett par nya inköp, se vad pappa handla till mig. En stor badbalja och en lite mindre ligg/sitt ställning man har i baljan. skönt för både N o oss då hon kan ligga o plaska helt själv, men vi e juh så klart me hela tiden. :P så ni inte tror att vi lämnar henne plaskande helt ensam! ;) Vi fick en fantastisk badupplevelse, bäst o vänja N tll bading för snart blir det sol semester.

På kvällen kom Maren hennes egna fotograf som ni vet att hon har! Nya fina veckobilder e tat! Maren hade med sig en liten fin present som hon köpte i England. Tack Maren!

Så här såg ja ut under fotograferingen, idag var jag lite sporty.

Perfekt Natt!

Igår kväll somna N runt 24, vi väkte henne vid 3 på natta för matning, hon blev nöjd o somna om på en gång.. :) Jag gick upp vid 8 o pumpa ut mjölk till min prinsessa, fick väka henne ännu en gång för matning runt kl.8.30. :) snäll som hon e sätter ja henne i hennes gunga, där hon ser sig runt lite o somnar igen.. Nu e det tid för lite frukost för mig, Idag blir det en portion havregröt me äpplemos o mjölk o en kaffelatte.

2 April

Blev en lååång natt med inte direkt mycket sömn, N var väldig jobbig inatt måste vi tillägga. Som regel e hon väldi snäll, :)
Dagen har inte varit så speciell ser ut som en normal dag hemma, mellan matning o blöjbyte så tar jag han om hemmet tvätta, diska va det nu kan vara.. Ni kvinnor vet va ja menar. ;) mer med det blir det inte för idag!

N har vart ute på nätet o shoppat, beställt hem lite av vart från www.lekmer.no vad det e får ni se när det kommer..

NATTINATT

1 April

Inatt har jag fått sova lyxigt mycket faktiskt, Stian har tagit N ända fram till morgonen.. På dagen har vi vart ute på lite shopping och vart på oslocity. Köpt mjukbag till vagnen alltså en inne bag som man tar lätt ut o i.. Nått nytt som invästeras hela tiden, till er som e sugna på barn spara upp en bufert innan den kommer, tro mig det e SÅ himmla mycket som ska in handlas. :)

Nu ligger N:s namn som ska bli registrerat i postlådan till skatteverket. Hela namnet kommer att vara: Tilltalsnamn:Nalah
Mellannamn: Nicole efter gudmor Angelina efter mig!
Efternamn: Gundersen
Vad tycker ni om mitt namn?