Nalahs garderob växer!

Se vad jag har köpt till Nalah allt kommer från ZARA...

Kärlek AngelinA

Jobba igen!!

Hej hopp, idag har jag gjort min första arbetsdag på fem månader, kändes skönt o komma igång igen, men sakna min prinsessa. Undra hur det kommer att gå för Stian o Nalah hemma, utan en jobbig mamma?! :)

Min lilla naken fisss, me bubbla i munen..

Kärlek Angelina & Nalah

smått o gott från Turkiet!

Här kommer lite bilder från Turkiet!

Se så fint dom hade gjort på rummet!!

Nalah e Cool!

Nalah har redan fått smak på Cola! ;)

Sååå SÖTT!!

Nalah solar sig!

Modell Nalah!

Nalah försöker prata med en sovande pappa.

Jag var väldigt farsenerad av deras mat konst!

Tack o hej från Alanya...

'

Helgs besök

I tosdags kom Nalahs mormor på besök, hon har varit hos oss över helgen reste hem ida me 4 tåget.. Vi har haft det väldigt mysigt tillsammans, hon fick sitt hår fixat, ja slinga och klippte henne, så har hon mest tagit sin tid här med Nalah! Det är såå skönt när mamma kommer, hon styr o vill göra allt Nalah behöver, som mata, byta blöja, eller vad det nu kan vara.. Jag får så mycket tid till övers. :) Tack mamma-mormor för att du finns! Vi älskar dig!!

Vad dåligt av mig att inte ha en bättre bild på Nalah o Mormor från helgen, denna var den enaste som har tagits, skärpning Angelina!

Hela veckan i Turkiet!

Nu e det på tiden och samanfatta hela resan, vi hade det helt fantastiskt ångra mig att jag inte boka längre, nästa resa som blir så är sanolikheten att det blir längre än 1vecka.. men denna resan var juh en sista avkoppling för mig innan jag ska börja jobba som jag startar med på måndag. Spännande!!

Dag1. blev en slapp dag jag börja dagen me hamam som är turkisk bad, dom peelar, tvättar o ger lite massage i ett vamt marmor rum. Sen va det Stians tur. Jag o Nalah var ute en liten stund i solen men det varade inte länge. Den fösta dagen gjorde vi inte så mycket mest tog det lugnt.

Dag2. Då blev det ett par timmar vid poolen, men någon direkt solning kan jag inte påstod att man fick.. :P Nalah är lite krävande ibland. men det e väl så barn e.. :) På kvällen blev det turkisk afton med god mat och uppträdande.

Dag3. man vaknar upp till dåligt väder, väldigt mullet och ett par droppar som kom ner. då e det inte fel att man hade en massage inbokat, så min dag statades me 45 minute massage. skönt o behövligt. vi pasade på att använda den dåliga dagen  me lite shopping i gatubutikerna. o kvällen sluta me en drink o lite internet.

Dag4. Idag e den första riktiga sol dagen, fick benytja solen mer elle mindre hela dagen, gud vad jag älskar sol.

Dag5. Dagen tillbringades vid poolen, på kvällen var vi pensionärer gissa vad vi gjode då, jo spelade BINGO.. hihih.. vilket liv, men det var inte fel me en bingo kväll o en liten drink!!
Idag var det också en speciell dag i Nalahs utväckling hon fick ut ett litet riktigt skratt för första gång!! det e så underbart o vara mamma när man får se hur mycket sin skapelse utväcklas hela tiden.. som jag har sakt för till er som inte har eller har lust, att rekomendera, det e helt underbart med barn! <3

Dag6. Imorgon åker vi hem inte kul o tänka på, blev en dag vid poolen, filmning av hotellet, var en lite runda i gatu butikerna. Paka resväskorna, På kvällen efter middagen så sat ja o Stian på balkongen me en god drink o vatten pipa. har köpt mig en till, nu har jag 3 fungerande pipor.

Dag7. sista dagen i Turkiet, idag åker vi hem ikväll, vi ha behållt rummet längre än vad utcheckningen e nromalt ska man vaa ute till 12 men vi behöll det till sista utcheckning kl 17, skönt att vi kunde få ducsha av oss efter en sista dag vid poolen, o även lagga mat till Nalah underdagen utan att behöva stressa. för 120nkr kunde vi utjuta sista dagen på bästa set. :)
resan hem gick väldigt bra, fick ännu en gång igenom vatten i tullen :) underlätta för oss..

En liten bild på mina älsklingar! Fler bilder kommer snart..

Nu får vi tacka från våran turkiet resa, vart nästa riktiga semester blir får vi vänta o se.

Kärlek Angelina & Stian & Nalah

Dom 3 första dagarna i Alanya!

Då e det på tiden och få en liten uppdatering här från turkiet.. vart ska vi börja.. jo vi börjar från hur vi tog oss från Oslo, så klart när man ska iväg så är det något problem med tåget. så vi kasta oss på flygg tåget som hade buss från oslo till lilleström, sen vidare me tåget till gardermoen. Vi hade faktiskt tur i oturen.. hade vi tagit nsb som vi hade köpt biljetter för så hade det inte varit säkert att vi hade hunnit me flygget..
Flygg resan ner gick över förväntat, alltså hur bra som helst. Det va inga problem och ta in 1 liter vatten genom tullen, Nalah var hur snäll som helst under flygg turen, lite gnälig men det var bara för att det blev lite för många timmar i stilla ställning.. Hotellet som vi bor på är väldigt bra, att rekomendera!

Dag2. Då blev det ett pa timmar vid poolen, men någon direkt solning kan jag inte påstod att man fick.. :P Nalah är lite krävande ibland. men det e väl så barn e.. :) På kvällen blev det turkisk afton med god mat och uppträdande.

På bussen till flygg tåget

Sovande Nalah på flygget

Nalah solar sig ;) eller sover under parasollet....

Kälek Angelina Stian Nalah

På Väg till Turkiet...

Då har äntligen dagen kommit som jag har väntat på. Vi åker till Turkiet idag vårat flygg går 16.35 från gardermoen. Till flygg platsen tar vi tåget som går runt 13 tiden. Jag är lite nervös hur det kommer till och gå med Nalah på flygg turen, men det e väl bara att göra så som råden säger ge barnet mat när vi startar för att åka upp, o ge henne mat igen när vi ska landa...
Ska försöka och uppdatera från turkiet, vi har internet på hotellet men frågan e hur raskt det e.. :)

Ses det gör vi men från Turkiet!!!

Kärlek Angelina Stian & Nalah

Vilken hektisk dag!

Idag har det varit riktigt mycket och göra, Börja dagen med att växla pengar och in handla det sista!
Jag har städat så det e rent och pent när vi kommer hem, det finns inget värre än att komma hem till ett stökigt hem när man har vart borta ett tag.. Så har jag så klart pakat, det e mycket o tänka på när man ska paka för två, men jag tror jag har fått med mig allt som e viktigt! Den som e det viktigaste att man har fått med sig allt till så e det Nalah, hon har så mycket utöver det vanliga man brukar paka när man ska på sol semster. Dock inte helt färdig tar det sista imorgon tidigt!!
Som en pensionär jag e så väntar jag på att klockan ska bli 21 så eurovision song contest 2011 börjar, Heja saade!!

Spa!

Idag har jag fått lite egen tid, helt underbart! Jag var först på vaxning och färga fransarna på afroditeklinikken. sen vidare på en kort shopping tur, för sedan ha en pedikyr tid.. Nu e ja klar för Turkiet, men jag kunde haft lite mindre kött på kroppen.. hahhaa... Nästa resa är jag tillbax i form! Vi kan i alla fall hoppas på det! ;)

Kärlek AngelinA

12 Maj

Igår så var ja o N och träffa andra mammor med bebisar. Vi gick promenad i en fin park här i närheten där ja bor "botaniskhage". Efter så fika vi. Det var väldigt trevligt. Jag tycker det e så skönt att träffa andra mammor som är i samma situation som jag e i livet, vi har så mycket gemensamt.. Man ger råd man får råd! :)
Senare på dagen träffa vi min vännina Silje på en restaurang hon blev också med oss hem. Nalah har fått paket från henne som hon hade med sig från sin NY resa! Converse, det blir riktigt najs till nästa vår!

Nalah och mamma dagar!

Jaha nu har Stian åkt för att jobba i en tur så han kommer tillbaka på fredag fm. Jag längtar redan tills han kommer hem för då kommer jag till att få lite egen tid, SPA kan vi kalla det. Mer om det kommer jag med då, kanske till och med någon bild men det e bara ett kanske. Låt oss vänta och se.
Nu ska jag och N ut och njuta av den behagliga solen!

Kärlek Angelina & Nalah

Vi fyller upp Nalahs garderob!

Det här var det N fick från sin morfar+sambo när vi var i Sverige!

Den här söta, men ganska för stora klänning fick hon från min farmor + de mest sportiga skorna på bilden som ni ser över.

Veckan som gått..

Nu har det gått lite tid sen sist, det har inte hänt så mycket här. Vad kan jag berätta om Nalah?! humm..  att hon har börjat och sova på nätterna, hon lägger sig allt mellan 19.30-21.30 så sover hon långt in på natten som regel til 3-4 tiden men har faktiskt sovit längre än det.. allt mellan 6-9 timmar men sådant lyx har man inte varje natt men det sker.. :) I helgen som var, var vi nere hos Stians bror mellan fredag-söndag han bor i tvedestrand som ligger innan Grimstad. På lördagen blev  vi hämtade av hans mamma för en tur till deras stuga. Den var riktig mysig, gud va trevligt det kommer att bli när N blir lite större och man kan åka ditt, mest om vintern för den ligger på fjällen. Åka skidor, dricka varm chocklad i backen, sitta framför en härlig brasa och bara koppla av framför tv:n. Det kan man kalla stuga på fjällen!!

Passet har kommit!!

Nu har äntligen N:s pass kommit, då har hela familjen pass. :)
Biljetterna är utskrivna, det sista som är kvar nu är och packa resväskorna men det e ju 12dagar kvar så det får vänta, innan ska vi hinna med och åka bort i helgen, då blir det en lång buss tur igen. Först ner till Grimstad sen vidare till Stians mors stuga långt uppe på bergen någonstans, vart det ligger det vet jag inte...

Dagens träning!

Dagens träning såg ut så här:

Uppvärmning: 5min. rodd
styrka biceps: 4övningar 3set*15rep.
motion: 15min. CT + 10min nedvarvning!

tråkigt för er o läsa det här kanske, men uppmuntrar mig själv!

Vågen visar allt för höga siffror!

Idag har jag mjukt startat med lite träning, det känns skönt just nu men vi får se hur länge det varar... Vågen visade 69.4 och den vikten är inget o leka med.. Jag får helt enkelt bita ihop och börja köra på stenhårt, Genom att försöka äta någorlunda sunt och hålla träningen i liv.          Nu j*vlar ska det brännas FETT!!!

Dagens pass:
uppvärmning:5min. rodd
styrka rygg: 4övningar med 3set*15rep.
motion:15min. crosstraining.
nedvarvning:5min.

Startat lite lungt och försiktigt så kanske jag håller ut ett tag framöver.
Jag önskar mig själv LYCKA TILL!!